Zdravniška napaka
Zdravniške napake so veliko pogostejše, kot to kaže statistika odškodnin, ki so jih prejeli pacienti, ki so uveljavljali odškodnino. Ker se pacienti čedalje bolj zavedajo svojih pravic, pogosteje vlagajo odškodninski zahtevek in je sodna praksa na tem področju omilila procesne standarde v njihovo korist, čedalje več pacientov uspešno uveljavlja odškodnino.
O zdravniški napaki govorimo takrat, kadar zdravnik ne ravna s skrbnostjo dobrega strokovnjaka po pravilih zdravniške znanosti in stroke ter po običajih. Posledično zdravnik povzroči ali ne prepreči nastanek škode pacientu in lahko pacient vloži odškodninski zahtevek za škodo, ki mu je nastala.
Zdravniška napaka lahko primeroma nastane zaradi:
napake v diagnostiki ali prepozne diagnostike
neustrezne izvedbe zdravljenja na podlagi sicer pravilne diagnostike
napake pri ravnanju s tehničnimi pripomočki (npr. nepravilna uporaba skalpela)
postopkovne napake
neustrezenega zdravstvenega inventarja (npr. vozički)
neustrezne organizacije dela (nepravočasni zdravstveni ukrepi zaradi čakalnih vrst)
napake medicinskega osebja
Ko vložimo odškodninski zahtevek, ga zavarovalnica praviloma odstopi zdravstveni ustanovi, kjer je bila storjena zdravniška napaka. Na podlagi dosedanjih izkušenj (več kot 20.000 vloženih odškodninskih in drugih zahtevkov za priznanje zavarovalnin) lahko zatrdimo, da obstaja majhna možnost, da pridobite odškodnino za zdravniško napako po mirni poti (torej, če vložite odškodninski zahtevek). Kadar ni možno skleniti poravnave, je potrebna odškodninska tožba.
V letu 2019 je bila že približno polovica tožbenih zahtevkov uspešnih, kljub temu, da je uspeh na sodišču odvisen predvsem od izvedenskega mnenja izvedenca medicinske stroke. Sodna praksa je namreč izoblikovala določene procesne olajšave za paciente, ki se kot laiki pravdajo s strokovnjakom na drugi strani.
Odvetnik za odškodnine – brezplačno pravno svetovanje
Odvetnik za odškodnine –
brezplačno pravno svetovanje